Groepsprofiel

In de naam JF Group staan de letters JF voor Janssen-Fritsen, een onderneming die in 1950 door de familie Janssen werd opgericht als ‘fabriek voor speeltoestellen’. De familie Fritsen was mede-financierder. In de loop der jaren ging Janssen-Fritsen zich toeleggen op het ontwikkelen en het vervaardigen van sporttoestellen, inclusief advies, installatie en onderhoud. Toestellen voor zowel bewegingsonderwijs als topturnen.

De JF Group ontstond door de overname van het Duitse Spieth Gymnastics, het Belgische Adec Sport en het Nederlandse Schelde Sports door Janssen-Fritsen. De vier bedrijven werken intensief samen op een groot aantal terreinen: productontwikkeling, inkoop, logistiek, ICT, distributie en beleid. In 2014 trad JF-Group toe tot de Abéo-Group. 

Onze merkwaarden
Voor alle producten en diensten van de JF Group gelden de volgende merkwaarden:

  • Veiligheid
    Bij alle activiteiten in de JF Group staat veiligheid bovenaan. Juist omdat het om mensen gaat, moet het sport- en spelmateriaal aan de hoogste eisen voldoen.
  • Zekerheid
    De JF Group biedt de klant een ruime garantie op alle producten. Maar we garanderen hen ook dat onderdelen na jaren nog steeds leverbaar zijn.
  • Persoonlijke service
    Onze klanten worden op hun wenken bediend. Voor elke vraag staat een persoonlijk adviseur klaar. Een vast contact dat altijd in de buurt is.

 

 

Onze betekenis

Voldoende bewegen is goed voor de gezondheid. Daar twijfelt niemand aan. De toestellen van de JF Group nodigen uit tot bewegen. Op elk niveau en voor elke leeftijd.

Maar we doen graag iets extra´s, want de wereld en zijn bewoners zijn ons dierbaar. Daarom kiezen we nadrukkelijk voor duurzaamheid in ons beleid. Door toestellen een tweede leven te gunnen, hout te gebruiken met het FSC/PEFC-keurmerk en kinderarbeid nadrukkelijk af te wijzen.

JF Group Facts & Figures

De JF Group streeft naar een continue en gematigde groei van de omzet in de core business. Deze groei kan zowel autonoom als door overnames plaatsvinden.
We streven er tevens naar onze omzet te verdelen over verschillende markten.

Opgericht: 1950
Groepsomzet: € 40.000.000
Aantal werknemers: 200
Aantal merken: 5